Thursday 8 September 2011

contoh surat nk khitbah awek... hahaha

..Ukhti Izinkan Aku Mengkhitbahmu..drpd ADAM kpd HAWA..

Ukhti...
Aku hanya seorang lelaki biasa yang ingin mencuba menjadi luar biasa dengan menjaga pandangan hanya untuk wanita yang akan menemani perjuanganku. Meski kadang mata ini tak mampu untuk menahan karena syaitan yang terus menggangguku, maka aku ingin segera menghilangkan syaitan ini dari mataku. Maka Ukhti, izinkan aku mengkhitbahmu.

Ukhti...
Aku memang bukanlah seorang lelaki sejati bak seorang Ali R.A, tapi aku berusaha untuk memegang janji seperti Ali R.A, aku akan komitmenkan cintaku selepas menikahimu. Maka izinkanku mengkhitbahmu.

Ukhti...
Aku begitu terpesona dengan keindahanmu. Maka aku akan begitu bangga bila aku ikut menjaga kehormatanmu bila kau mahu menjaga kehormatanmu. Tak kau buka auratmu selain pada mahrammu, kau kibarkan jilbabmu, menandakan kau tulus menjaga kehormatanmu. Maka ukhti, izinkanku mengkhitbahmu.

Ukhti...
Aku ingin menjaga kesucianmu sebagai seorang muslimah. Aku tidak redha bila hawa nafsu akan hadir di antara kita yang membawa kita pada ujung maksiat. Dari khalwat bahkan jangan sampai terbuai zina. Naudzubillah... Maka ukhti, izinkanku mengkhitbahmu.

Ukhti...
Aku ingin membentengi diriku dari kemaksiatan. Hingga tak ada masa lagi aku memikirkan maksiat bila kau ada untuk menjaga diriku dari setiap langkahku menuju ladang kehinaan. Maka ukhti, izinkanku mengkhitbahmu.

Ukhti...
Aku ingin menanam benih perhiasan dunia padamu. Karena aku yakin, pasanganku adalah isteri yang solehah. Tentu kau pun tahu, perhiasan terindah di dunia ini adalah wanita solehah, yang akan membuat aku selesa dan tenteram. Maka ukhti, izinkan ku mengkhitbahmu.

Izinkan aku ya ukhti untuk mengkhitbahmu,agar setelah itu kita boleh menjalankan Sunnah Rasulullah Alaihi Wasallam iaitu MENIKAH.

Tak ada lagi daya upaya kami untuk berusaha menjaga setiap langkah ibadah kami, supaya engkau mahu berjuang bersama-sama kami.

Maka bukalah sayapmu, jangan kau tutup kesempatanku dengan alasan-alasan yang tak mampu aku terima. Aku ingin membentengi diri dan tentu membentengi dirimu dari perangkap syaitan.

Ukhti...
Izinkanku mengkhitbahmu,
lalu kita siarkan sunnah Rasul, sampai menuju Jannah-Nya.



Hahaha... ok x surat ni??!! InsyaAllah mesti awek tu stujuny... hahaha... TQ ukhti Luqluq Wamarjan sbb kongsi surat ni... die kate die ambk dr kawan kpd kawan die... huhuhu...
well. till next time then....
Assalammualaikum..... 

1 comment:

Unknown said...

Waalaikumussalam WBT,
Bg yg mampu, teruskan...Bg yg berat, serah saja pada yg Maha Kuasa...Bg yg berkeinginan, amik contoh...Bg yg hilang tumpuan, abaikan...Bg yg teruja, cepatkan...Bg yg terkeliru, muhasabah...